A rádió és funkciói a kommunikációs keverékben

A rádió a televízióval és az újságírással együtt az úgynevezett klasszikus információs média csapatából származik. Milyen rádió ez, pontosan miben különbözik a többi médiától, pontosan hogyan tud együttműködni velük? Ezeknek a vizsgálatoknak a megoldása jelentősen elősegítheti a rádiós interakciós kampány szándékát. A rádió, mint tömegközeg, képes kellően hatékony kezelést kifejleszteni, és eljuthat a célcsoportok széles skálájához. Hosszú távon a hétnapos meghallgatás a lakosság 90% – át teszi ki. (Média Munka 1.1. 2005-30.6. 2005, népesség 12-79 év). Fontos felismerni, hogy a rádió számára még mindig használja – a közönség sokkal több időt tölt kedvenc termináljával a „főműsoridős show” vásárlása során, mint amennyit különféle más médiumoknak szentel. Az egésznek a tetejébe, mint az egyik kisebbség, a rádió azonnal felléphet a megszerzés előtt, ezért egyenesen befolyásolhatja a fogyasztói magatartást.A rádió és funkciói a kommunikációs keverékben

Mire képes a rádió

A rádiós terminálok megkülönböztető jellemzője, hogy rendkívül közel tudnak lenni a közönséghez – akár személyes kapcsolat létrehozásáról is beszélhetünk a hallgató és a terminál között. Ezek a Közönségek meglehetősen homogén csoportot alkotnak, amelyet bizonyos tipikus jellemzők-például életmód-határozhatnak meg. Ezután az ebben a csoportban élő emberek összehasonlítható követelményeire épül, hogy sokkal jobban meghatározza a célokat és az erőforrásokat egy kommunikációs kampány szándékában. Például a brand Assistance Business kutatási tanulmányának köszönhetően a Fajn rádiók közönsége fiatal, dinamikus, kíváncsi a modern innovációkra, az élvezet és az élet örömének irányába orientálódik. A hasonló életmód az alapja a csapat hasonló követelményeinek is, következésképpen a célok és a módszer sokkal jobban meghatározható egy kommunikációs kampány tervezésekor.

A rádió fent leírt sajátosságaiból a szabványos kommunikációs közeg funkciói alapulnak. A kezdeti feladat az, hogy megfelelő rendszerességgel elérje a célcsapatokat, a 2.pedig „intim partnerséget” alakítson ki a közönséggel, az ügyféllel. Ezeknek a feladatoknak a kezdeti része egyszerűen kvantitatív és alkalmas arra, hogy támogassa vagy kiegészítse a különböző médiumokon keresztüli interakciót. A második funkció, amely az intim „fogyasztó – eszköz” kapcsolaton alapul, meglehetősen kvalitatív, és jelentősen támogathatja például a márkanévvel való szoros kapcsolat kialakítását. A rádió nagyon sokoldalú és gyors. Ez hatékonyan felhasználható különféle, szabványon felüli, speciális interakciós tevékenységek alkalmazásában. További részletek funkcióként figyelembe vehetjük a szelektivitást, amely lehetővé teszi a kiválasztott célcsoportok teljes körű pontos célzását számos fokon. A rádióban elkészítheti az állomás típusát (a formátum hangsúlyának megfelelően), kiválaszthat bizonyos időzónákat a célcsoport kezeléséhez, vagy (ritkábban) akár olyan programot is választhat, amely a hallgatási környék egy adott szegmensét hallgatja. Végül, de nem utolsósorban, a különféle médiumok megfizethető kontrasztjából a rádió egyértelműen az egyik legköltséghatékonyabb médiummá válik. És ez csak az egyik alapvető vitája a használatának.

Rádió és televízió

A rádió jellemzőjének sokkal mélyebb áttekintése a reklámkommunikációs keverékben minden bizonnyal érdekes. Az elektronikus média – a televízió és a rádió-kombinációja alapvetőnek és ésszerűnek tűnik. Megkülönböztető jellemzői miatt a televízió, mint a célpopuláció megütése szempontjából a legerősebb médium, szintén a legnépszerűbb interakciós eszköz. Mégis milyen? Távol van az ügyféltől, egy módszer, statikus (mozgathatatlan) és valóban költséges a hirdetők számára-mind az interakcióban, mind a projekt gyártásában, ami szintén rendkívül hosszú. Ezeket a nem túl pozitív elemeket a rádió jól kompenzálja. Másrészt Személyes az intim, kapcsolatot alakít ki a közönséggel, mindenütt jelen van, olcsó és rugalmas. Jelenleg vessünk egy pillantást arra, hogy ez a két különféle média hogyan képes kölcsönhatásba lépni. A mérhető előkészítés szempontjából egyértelműen növeli a beavatkozás szabályszerűségét, amely nem feltétlenül elegendő egy másik tv-projekthez (a magas költségek miatt). Ezenkívül a rádió feltöltést ad olyan időkben, amikor a televíziós pontszámok csökkennek (a rádió és a televízió elsődleges műsorának ésszerű összekapcsolása-„főműsoridős műsor”). Magának a kommunikációnak a rádiónak valójában van egy módszere, amely a hallgatóival való kapcsolaton alapul, és lehetővé teszi számukra, hogy közelebb hozzák a termékeket, lehetőséget kínál az egyenes kommunikációra és a reakcióra. A rendszer segítségével a hang feltételezés, ez után lehetséges, hogy egy normál „hang logó” egy felajánlott tétel vagy márkanév, és így növeli a befolyást a cél ügyfél.Rádió és televízió

Rádió és sajtó

A reklám-és marketingkommunikáció egy másik változataként figyelembe veszi a rádió összekapcsolását a nyomtatott médiával (papírok, kiadványok). A sajtó legjellemzőbb vonásai a hirdető szempontjából a következők: a nyomtatott reklám általában rövid életű, csak az információk kifejezésére korlátozódik (többnyire az érzéseket kihagyva), és az olvasók nagyon gyorsan (általában céltudatosan) elkerülhetik a reklámot – ellentétben a rádiós reklámokkal, amelyek a sugárzott műsor „természetes” részét képezik. Ezeknek a különbségeknek köszönhetően lezárható, hogy mindkét média együttes bevonása az ügyfelek interakciós tevékenységébe megfelelő. Még egyszer, a rádió számszerűsíthető hozzájárulása a nyomtatott reklámozáshoz a projekt beavatkozásának általános gyakoriságának növekedése, valódi időben, amikor a rádióállomások elérik a célcsoportokat. Az utolsó kezelést ezt követően fokozhatja a rádió azon képessége, hogy átjárja az egyének elméjét, akik sok különböző tényező miatt nem vizsgálják felül a kiadványokat vagy az újságokat. A rádió sajtóval való együttműködésének kulcsfontosságú szempontja az oldalak célzott nézése, beleértve a reklámot és a marketinget is. És figyelembe véve, hogy a nyomtatásra fordított idő szabálytalanul oszlik el a nap folyamán, a rádiónak köszönhetően megvalósítható az interakció az elem pontos és esetenként kulcsfontosságú időpontjaiban található foltok segítségével. Normális esetben a rádió ebben a kombinációban befolyásos, motivációs módszerként működik, izgatja a kamatlábat: a sajtón keresztül, akkor sokkal részletesebb és részletesebb információkat szerez a termékről vagy szolgáltatásról.

Rádió és egyéb média

Tv és újságírás, ezek a hagyományos elektronikus média, hasonlóképpen leggyakrabban használják a média tervezők (vagy marketing ügyfelek). Természetesen a kommunikációs feladatok más elektronikus médiumok, például kültéri, mozi, direct mail és az utóbbi időben dinamikusan fejlődő net használatát is magukban foglalják. Az első három hívással kombinálva a rádió a találat szabályszerűségének fejlesztője. Ez a marketingüzenetek hatékony használatához szükséges, és lehetőséget kínál arra, hogy kitöltse ezeknek a médiumoknak a” süket „területeit – például a moziba való kijelentkezés meglehetősen kis gyakoriságát, esetenként nem megfelelő időt a marketingüzenet „kültéri” dekódolására, vagy a szétszórt DirectMail termékek jelentős elutasítását (vagy kis válaszát). A rádió és a mozi együttműködésének megvalósítható előnyei közül meg kell említeni a média által megoldott célcsoportok hasonlóságát – a mozit a fiatalok jelentős többsége (körülbelül 35 év) ellenőrzi, ami jól megfelel a legtöbb helyi és helyi dalállomás közönségének. A szinergikus hatás nagy valószínűséggel felhasználható például a járművezetők közönségének megoldására is, akik utazásaik során nagy hirdetőtábláknak vannak kitéve. A megfelelő esztétikai információkkal rendelkező hangmegértés promóciója a minds a potenciális ügyfelek nagyobb elismerést a kampány és az eredmény minden bizonnyal meghosszabbítható. Nézzük még mindig úgy, hogy pontosan hogyan hozzáteszi rádió direct mail. Alapvetően segít csökkenteni a kommunikációs üzenet elutasításának mértékét, mivel képes felkelteni a közönség érdeklődését és leírni a DirectMail üzenetet. Ez ösztönzést ad a projektekben való részvételre, és cselekvést vagy reakciót indíthat el. Az Internet technológiai kapacitásaival (a rádiótechnológiákkal kapcsolatos nagy szintre) a rádió fantasztikus hirdetési partnere – a webes Felhasználónak lehetősége van kapcsolatba lépni kedvenc rádióállomásával a link idején, ami lehetővé teszi a szinergia eredményének felhasználását a megfelelő kommunikációs kampányban. A Cseh Köztársaságban jelenleg a lakosság 38% – át teszik ki internetes ügyfelek (Media Job 1. 1. 2005- 30. 6. 2005, népesség 12-79 év), és ezek az ügyfelek sajátos szociodemográfiai kerettel rendelkeznek. Ez később nagymértékben korlátozza ezen médiumok beépítésének lehetőségeit. A fenti információkból egyértelműen kitűnik, hogy a rádió minden típusú médiát hatékonyan képes fogadni, és teljesen világos, hogy a Rádió elsősorban hozzáadott kommunikációs eszközként szolgál. Másrészt nem szabad elhanyagolni, hogy egyedi lakóingatlanokkal is rendelkezik. Nekik köszönhetően a rádióállomásokat proaktívan használják (különösen helyi és helyi szinten), mint hordozó interakciós eszközt.Rádió és egyéb média

Szólj hozzá!