Rádió vészhelyzetben az emberek intenzíven hallgatnak, lazítanak a közelben, és fontosnak tartják a bejelentést

Vészhelyzet esetén számos korábban megszokott pont és kidolgozott eljárás változtatja meg, és ezzel együtt a Cseh Köztársaság lakóinak szokásait és viselkedését. Milyen szinten? Pontosan hogyan töltik az emberek a szabadidejüket? Figyelnek a rádióra, vagy átálltak a TV-képernyőkre? Mi a figyelemfelkeltő választásuk,és mi érdekli őket? Ezeket és más aggályokat az average és a STEM / MARK megkísérelte kezelni a három előkészített tanulmányi hullám közül az első, amely a rádió hallhatóságát és vészhelyzetben betöltött szerepét vizsgálta.Rádió vészhelyzetben az emberek intenzíven hallgatnak, lazítanak a közelben, és fontosnak tartják a bejelentést

A sürgősségi Rádiók hallgatása nem csökken

A medián és a STEM/MARK áprilisi kutatási hulláma azt mutatja, hogy a rádió még mindig nagyon fontos szerepet játszik a cseh állampolgárok életében. Bár a vészhelyzet számos elismert viselkedési mintát átalakított, a rádióhallgatást nem befolyásolta nagyban. A Cseh lakosság háromötöde számára semmi sem változott a hallgatás szempontjából. Csak a 12-79 évesek 2%-A hagyta abba teljesen a rádió figyelését, a megkérdezettek további 10%-a korlátozta valamilyen módon a hallgatását. „Azok között, akik csökkentették vagy abbahagyták a rádió hallgatását, valószínűleg nagy százalékban vannak azok a járművezetők, akik nagyrészt a járműben hallgatták a rádiót működésük érdekében, és otthon maradtak gyermekeikkel a világjárvány idején. Ezt minden bizonnyal az az igazság is mutatja, hogy általában 30-39 éves korban van” – kommentálja Jana probo Xhamtov a STEM/MARK agency-től. Ugyanakkor minden tizedik azt állítja, hogy a rádióhallgatás intenzitása növekszik a koronavírus-járvány és a kapcsolódó kihirdetett szükségállapot előtti időhöz képest. Gyakrabban hölgyek, gyerekek és 12-19 éves fiatalok, valamint Prága és Közép-Csehország polgárai. „A rádió erősségének növekedésea legfiatalabb korosztályok felállítása valóban pozitív jelenség. Bár ez több mint valószínű, hogy a vészhelyzet közvetlen következménye, ha jelenleg figyelmet fordítanak, a jövőben sokkal kíváncsibbak lehetnek a rádióval kapcsolatban” – tartalmazza Vladimirov Ko Aptipic. A rádió általában az a médiatípus, amelyre az emberek nagyon számítanak, a közönség közel négyötöde úgy véli, hogy a koronavírus-járvány által 2020 első felében hozott változások minden bizonnyal nem befolyásolják a rádiót, és a rádióhallgatás nem csökken a válság időtartama alatt. Ezek között az emberek között rendszeresen találunk nőket és nagyobb városok háztulajdonosait.

A rádió vészhelyzetben részletezési feladatot lát el

A rendkívüli állapot a Cseh Köztársaságban gyakran kiderült konkrét részleteket üregek. Különösen a válság kezdetén és a rendkívüli állapot 2020. március közepén történő új kihirdetésekor gyakorlatilag lehetetlen volt szemmel tartani a nyilvánosságot érintő összes módosítást és részletet. A résztvevők több mint négyötöde létfontosságú kötelességet köt a rádióhoz a nagyközönség értesítésében, val vel 9 kívül 10 év feletti emberek 50 figyel rá. Gyakrabban a nők és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők. A hatalmas tömeg úgy véli, hogy a rádió által szolgáltatott részletek elegendőek a tartalom szempontjából.

A rádió kötelességének lazítása

Ennek ellenére a rádió nem olyan médium, amely csak a részletek küldésére szolgál. Az oktatási szerep mellett a közönség nagy mértékben tulajdonítja a rádiónak a szórakozás-pihenés kötelességét is. „A dalok és a rádióműsorok elégedettséget hozhatnak a nehéz időkben, és a rádió kiegészítheti az otthoni munkát, amelyet sokan ténylegesen megváltoztattak a helyzet idején. Ez kétségtelenül jól működik, mint a hátteret a különböző egyéb tevékenységek” ” hozzáteszi Vladimin appr Ko Applectek az átlagos cég. Ezenkívül a hallgatók gyakorlatilag ötven százaléka kijelenti, hogy a rádió jobb barát számukra a helyzet idején, mint a televízió. Ezek többnyire hölgyek, összességében 40 évnél idősebb közönség. A rádiónak ez a pihentető-szórakoztató funkciója a világjárvány során szintén tükröződik a programpálya választásában. A közönség több mint kétötöde szereti a dalokat az információhoz, ezek gyakrabban 29 év alatti fiatalok. Kétötödük úgy gondolja, hogy mindkettő ugyanolyan fontos, és mind az oktatási, mind a stresszmentes funkciókat egyformán használja, és csak 14% tartja magát az információnak. Lenyűgöző rejtély jelenik meg ezen a területen – a legfiatalabb 12-19 éves kor rendszeresen gondolkodik a hírekről, valamint a legkorábbi 70-79 évekről. A legfiatalabb, 12-19 éves korosztály általában rendkívül énekel a műsorsávra vonatkozó preferenciáikban, több mint fele szerint a zene létfontosságú, egynegyede információt igényel, és csak az 5.körül mindkettő hasonlóan elengedhetetlen. A közönség többsége a vészhelyzet egész ideje alatt nem változtatta meg preferenciáit a rádiók programszerkezetében. A dalok előnyben részesítése a programsávban valószínűleg nem olyan érzés, amely a vészhelyzet pillanatához kapcsolódik. A közönség több mint négyötöde szerint preferenciáik valójában nem változtak, mert a világjárvány előtt. A smink beállítását kifejezetten azok tartják szem előtt, akik saját szavaik szerint jelenleg jobban hallgatják a rádiót, mint a múltban. „A közönség gyakorlatilag fele szintén meg van győződve arról, hogy jelenleg semmit sem kell megváltoztatni a továbbításhoz, mások vagy sokkal több zenét( 28%), regionális részleteket (27%) vagy extra könnyű, szórakoztató programokat (27%) akarnak” – fejezi be Jana probo, a STEM/MARK.A rádió kötelességének lazítása

Mi az a bit / DAB+ és mit hoz az ügyfeleknek?

Az az igazság, hogy a Cseh Köztársaság, bár meglehetősen lassan, az analógról a digitális rádióműsorra (és a televízióra, de ez egy másik történet) mozog, jól ismert. Rövid cikkünkben összefoglaltuk az Ön számára a szokásos információkat arról, hogyan változtathatja meg kedvenc rádióállomásának jelvételét, hogyan hangolhatja be a bit+ rádiót, mit kell ehhez biztosítani, és hasonlóképpen válaszoljon arra a kérdésre, hogy szükség van-e rohanásra, ha még mindig használja a klasszikus FM rádiót. Azt is közölni fogjuk, hogy mikor-és ha egyáltalán, és milyen feltételek mellett-lesz az analóg rádióadás végleges leállítása Csehországban.

Mi az a DAB?

Bit, vagy digitális hang műsorszórás, jelentése digitális rádió műsorszórás. Ugyanúgy, mint az analóg televíziót 2011-ben a digitális követője váltotta fel, így a rádiós műsorszórás digitalizáláson megy keresztül. A DAB, vagyis az egyének digitális rádiója most egyenesen kritériummá válik, bár a klasszikus FM jel továbbra is működik és használható. Lehet, hogy megkérdőjelezi, miért váltanak át az elektronikára. A válasz meglehetősen alapvető. Ennek elsődleges oka az a valóság, hogy manapság már elhasználódtak azok a frekvenciák, amelyeken programozni lehet. Következésképpen nem kivitelezhető a programkínálat bővítése.

Miben különbözik a bit és a DAB+?

A DAB volt a rádiós műsorszórás digitalizálásának kezdeti lépése. Most a DAB+ nagyobb verziója teljesen szokásos, amelyet mind az illesztőprogramok, mind maguk az eszközök támogatnak. Jelenleg a DAB + a Cseh Köztársaság lakosságának 95% – át fedi le. A BIT + a bit-től elsősorban egy szélesebb jelsávtól függ, amely lehetővé teszi különféle hozzáadott információk, például képek, térképek stb.sokkal jobb eszközökkel akár megrendelheti, letöltheti és telepítheti a jelenleg hallgatott zeneszámokat, vagy akár szavazhat a felmérésekben. Ez a hozzáadott funkció egyértelműen észrevehető például néhány autón és teherautórádión, amelyek nemcsak a terminál nevét mutatják, hanem hozzáadják a zenészt és a jelenleg továbbított dal nevét is. Mindazonáltal mindkét technológia pontosan ugyanabban az időben működik, és ha van DAB rádiója, nem szükséges újat szerezni egyszerűen ahhoz, hogy egy kicsit+jelet kapjunk.

Szólj hozzá!